Sunday, October 10, 2010

Cerita Menarik Yang Perlu Dibaca

Mengapa dan kenapa nak beli monitor terpakai dengan saya. So kat sini saya senaraikan apa yang boleh dijadikan sebagai panduan anda :

1. Anda boleh trade in monitor rosak saya ambil RM10 . Menarik bukan. Kalau hantar repair pun cost dia untuk monitor 17 inci RM60 keatas. Kalau tak percaya boleh tanya dulu. Jadi jangan buang masa trade in je la. Dapat juga save budget untuk beli monitor terpakai. Boleh dikitar semula kan satu amalan yang baik.

2. Saya bagi warranty 3 hari. Orang lain mungkin bagi mungkin tak bagi. Mengapa 3 hari selalunya kalau monitor ada masalah tak payah tunggu 3 hari 1 jam pakai pun dah tahu ada problem. Saya bagi 3 hari supaya anda lenjan kaw-kaw.

3. Kalau tak sampai 3 hari dah jahanam saya pulangkan semula duit anda atau anda boleh pilih unit yang lain bergantung kepada stok. Tapi jahanam tu sebab keuzuran monitor la bukan sengaja bagi jahanam kemudian nak duit semula. Tapi kena consider used condition biasala warna casing kuning sikit-sikit serta kekurangan kat monitor tu.

4. Anda boleh datang ke tempat saya boleh try, cuba, test puas hati boleh beli. Part ni yang paling penting. Saya amat galakkan anda tengok dulu monitor yang nak dibeli takut nanti timbul sebarang isu. Tak mau la nanti orang kata saya jual barang rosak. Tapi kalau tak mau test dulu terpulang, anda yang membuat pilihan. Kalau tak puas hati jangan salahkan orang lain. Biasa la macam beli kereta terpakai kadang-kadang body hampeh engine cun lagi ada jugak body cun tapi engine tunggu masa je nak nak masuk bengkel. So pikir la sendiri Selalunya ada beberapa unit bukan seketul je. Tapi sms / call dulu supaya saya pastikan ada stok untuk dipilih.

5. Sabtu ke ahad ke malam ke tapi jangan la sampai pukul 10.00 ke atas kita boleh deal. So kalau dah emergency nak siapkan tugasan tak payah tunggu kedai buka esok pagi. Rojer-2 aje.

6. So anda boleh banding-bandingkan perkhidmatan yang saya berikan. Apa lagi rojer-rojer la.

No comments:

Post a Comment